Transcrierea certificatelor şi a extraselor de stare civilă se efectuează cu aprobarea primarului unităţii administrativ-teritoriale de la locul de domiciliu al solicitantului, cu avizul prealabil al serviciului public comunitar judeţean de evidenţă a persoanei
- În cazul transcrierii certificatului de deces, cererea se adresează primarului unităţii administrativ-teritoriale a locului de domiciliu al solicitantului sau primarului unităţii administrativ-teritoriale de la ultimul domiciliu avut în ţară de către persoana decedată.
De ce este necesară transcrierea actelor de stare civilă emise în străinătate |
Actele de stare civilă ale cetăţenilor români, întocmite la autorităţile străine, au putere doveditoare în România numai dacă sunt transcrise în registrele de stare civilă române. Aparţinatorul unui cetăţean român care a decedat in străinătate, ARE OBLIGAŢIA, ca în termen de 6 LUNI, să ceară transcrierea certificatului/ extrasului de deces la Primăria de domiciliu al solicitantului. |
1. Ce trebuie făcut în străinătate |
Pentru supralegalizare:
Pentru apostilare certificate strain:
Dacă sunteţi în posesia unui extras multilingv eliberat conform Convenţiei de la Viena din 08.09.1976 nu mai este nevoie de apostilare şi traducere legalizată. |
2. Ce trebuie făcut în România |
Transcrierea certificatelor şi extraselor de stare civilă se efectuează cu aprobarea primarului, în baza avizului prealabil al D.P.C..E.P. Hunedoara.
În acest sens se vor face următoarele: LA TRADUCĂTOR AUTORIZAT
LA NOTARUL PUBLIC
LA COPIATOR (Fotocopii)
|
Acte necesare |
Dacă s-au citit cu atenţie indicaţiile de mai sus, se poate pregăti un opis cu:
|
Locul depunerii cererii, Program de lucru |
Locul
Program de lucru cu publicul
|
Termen de soluţionare |
|
Legislaţie aplicabilă |
|
Important de ştiut |
Ce înseamnă noţiunea de a transcrie potrivit dicţionarului TRANSCRIE, transcriu - a scrie din nou (pe altă foaie) un text fără modificări, a face o copie scrisă; a copia. ♦ A înscrie, a înregistra, a copia un act, o convenC›ie etc. într-un registru public special. |
ACTE NECESARE TRANSCRIERII ACTELOR DE DECES
- Actul de DECES in ORIGINAL ( cu ştampila si semnatura in original) APOSTILAT sau extrasul multilingv al actului de deces ,in original, eliberat in conformitate cu conventia de la Viena din 08.09.1976( extrasul nu trebuie apostilat, tradus,legaliza in limba romana)
- Copie xerox după actul de deces
- Traducere in limba romana a actului de deces ( se va face la un traducator autorizat din Romania) si legalizată la notar public
- Copie xerox după traducere
- Copie xerox după urmatoarele acte:
- Carte de identitate decedat
- Certificat de nastere decedat
- Certificat de casatorie decedat
- Pasaport
- Declaratie notariala ( data la notar public in strainatate apostilata, sau la ambasada ) sau data la starea civila :
Subsemnatul/a...............fiul lui........si a lui.............nascut la data de ............in localitatea......................cu domiuciliul in ..............declar pe propria raspundere ca nu am mai solicitat transcrierea actului de deces privind pe......decadat la data de ..............in localitatea..............., ca nu mai solicitat nici reconstituirea actului de deces in registrele de stare ciivle romane din tara, si nici la ambasada sau alt organ oficial din alta tara.
7 . procura speciala ( data la notar public in strainatate apostilata sau la ambasada) tradusa de un traducator autorizat din romania si legalizata la notar publci: pentru depunere dosar de transcriere a actului de deces privind pe.............decadat in..............la data de...............precum si ridicarea certificatului de deces romanesc si cel strain.
- Copie xerox carte identitate imputernicit
- Cerere
- Actul de identitate si certificatul de nastere al decedatului in original