Modalitatea de contestare a deciziei autorităţii sau instituţiei publice în situaţia în care o persoană se consideră vătămată în privinţa dreptului de acces la informaţiile de interes public solicitate
Legea 554/2004 privind contenciosul administrativ reglementează dreptul persoanei care se consideră vătămată în privinţa dreptului de acces la informaţiile de interes public solicitate să facă plângere la secţia de contencios administrativ a tribunalului în a carei rază teritorială se află sediul autorităţii ori al instituţiei publice.
Plângerea se face în termen de 30 de zile de la data expirării termenului prevăzut la art. 7 din legea 544/2001, privind accesul liber la informaţiile de interes public, care menţionează că autorităţile şi instituţiile publice au obligaţia să răspundă în scris la solicitarea informaţiilor de interes public în termen de 10 zile sau, dupa caz, în cel mult 30 de zile de la înregistrarea solicitării în funcţie de complexitatea, dificultatea, volumul lucrărilor documentare şi de urgenţa solicitării. În cazul în care durata necesară pentru identificarea şi difuzarea informaţiei solicitate depaşeşte 10 zile, răspunsul va fi comunicat solicitantului în maximum 30 de zile, cu condiţia înştiinţării acestuia în scris despre acest fapt în termen de 10 zile.
Prin contencios administrativ se întelege, potrivit art. 2, alin. e din legea 554/2004, activitatea de soluţionare a litigiilor în care cel puţin una dintre părţi este o autoritate publică, iar conflictul s-a născut fie din emiterea sau încheierea, dupa caz, a unui act administrativ, în sensul prezentei legi, fie din nesoluţionare în termenul legal ori din refuzul nejustificat de a rezolva o cerere referitoare la un drept sau la un interes legitim.
- Model de reclamaţie pentru cazul în care s-a primit răspuns negativ
- Model de reclamaţie pentru cazul în care nu s-au primit informaţiile în termenul legal
- Termene de răspuns la informaţiile de interes public