CANTINA DE AJUTOR SOCIAL ORĂȘTIE
SEDIUL: Strada Gheorghe Lazăr, nr. 8, Orăștie, tel . 0254-241300, email: asistenta.sociala@orastie.info.ro
PROGRAM DE FUNCȚIONARE: LUNI-VINERI: 07:30 - 15:30
Clădire cantina - exterior |
CADRUL LEGAL DE ÎNFIINŢARE, ORGANIZARE ŞI FUNCŢIONARE
Cantina de ajutor social Orăștie, cod serviciu social 8899 CPDH-I, cu sediul în strada Gheorghe Lazăr, nr. 8, este un serviciu social al furnizorului de servicii sociale Primăria Municipiului Orăștie - Direcţia Publică de Asistență Socială Orăștie, acreditat conform Certificatului de acreditare seria AF nr. 007264 și deţine Licenţa de funcţionare seria LF nr. 5021/02.03.2021 emis de Ministerul Muncii, Familiei, Protecției Sociale și Persoanelor Vârstnice.
Cantina de ajutor social Orăștie funcţionează cu respectarea prevederilor cadrului general de organizare şi funcţionare a serviciilor sociale reglementate de Legea asistenței sociale nr. 292/2011 cu modificările și completările ulterioare, Legea nr. 208/1997 privind cantinele de ajutor social, precum şi ale altor acte normative secundare aplicabile domeniului.
Standardul minim de calitate aplicabil este reglementat de Anexa 9 din Ordinul nr. 29/2019 pentru aprobarea standardelor minime de calitate pentru acreditarea serviciilor sociale destinate persoanelor vârstnice, persoanelor fără adăpost, tinerilor care au părăsit sistemul de protecție a copilului și altor categorii de persoane adulte aflate în dificultate, precum și a serviciilor acordate în comunitate, serviciilor acordate în sistem integrat și cantinele sociale.
Scopul cantinei este: asigurarea, prepararea și servirea hranei beneficiarilor aflați în situație de dificultate, în vederea prevenirii şi combaterii riscului de excluziune socială, promovării incluziunii sociale şi creşterii calităţii vieţii acestora.
SERVICII ACORDATE :
- asigură informarea potențialilor beneficiari și a oricăror persoane interesate cu privire la serviciile oferite;
- pregătirea și servirea a două mese zilnic, de persoană (prânzul și cina) ce se distribuie o dată pe zi, la sediul cantinei;
- prestează servicii sociale gratuite persoanelor aflate în situații economico - sociale sau medicale deosebite.
Bucătărie |
Sală mese |
BENEFICIARII SERVICIILOR SOCIALE:
- copiii în vârsta de până la 18 ani, aflaţi în întreţinerea acelor familii al căror venit net mediu lunar pe o persoană în întreţinere este sub nivelul venitului net lunar, pentru o persoană singură, luat în calcul la stabilirea ajutorului social;
- tinerii care urmează cursuri de zi la instituţiile de învăţământ ce funcţionează în condiţiile legii, până la terminarea acestora, dar fără a depăşi vârsta de 25 de ani, respectiv 26 de ani în cazul celor care urmează studii superioare cu o durată mai mare de 5 ani, care se afla în situaţia prevăzută la lit. a);
- persoanele care beneficiază de ajutor social sau de alte ajutoare băneşti acordate în condiţiile legii şi al căror venit este de până la nivelul venitului net lunar pentru o persoană singura, luat în calcul la stabilirea ajutorului social;
- pensionarii;
- persoanele care au împlinit vârsta de pensionare, aflate într-una dintre următoarele situaţii: sunt izolate social, nu au susținători legali, sunt lipsite de venituri;
- invalizii şi bolnavii cronici;
- orice persoană care, temporar, nu realizează venituri;
- persoanele vârstnice, cu dizabilități;
ACTE NECESARE:
- cerere acordare servicii sociale – tip (cerere acordare servicii beneficiari - pdf, cerere acordare servicii reprezentanți legali - pdf);
- cerere încetare acordare servicii sociale – tip (cerere încetare acordare servicii sociale beneficiari - pdf, cerere încetare acordare servicii sociale reprezentanți legali - pdf);
- copie act identitate valabil;
- documente justificative privind veniturile realizate de către membrii familiei/ persoana singură;
- adeverinţe de elev cu menţiunea dacă primeşte bursă sau bani pentru liceu şi cuantumul acestora;
- acte privind deținerea unor bunuri mobile și imobile, adeverințe registru agricol, certificatul fiscal, etc.;
- adeverințe medicale pentru bolnavii cronici, certificat de încadrare în grad de handicap, după caz;
- declarații pe propria răspundere, după caz;
- alte documente considerate necesare pentru lămurirea situației socio-economice sau personale ale beneficiarilor.
Hol primire |
BENEFICIARUL ARE URMĂTOARELE DREPTURI:
- de a primi servicii sociale prevăzute în contractul de acordare a serviciilor;
- de a i se asigura continuitatea serviciilor sociale atât timp cât se menţin condiţiile care au generat situaţia de dificultate, conform prevederilor legale în vigoare;
- de a refuza, în condiţii obiective, primirea serviciilor sociale;
- de a fi informat, în timp util şi în termeni accesibili, asupra:
- drepturilor sociale, măsurilor legale de protecţie şi asupra situaţiilor de risc;
- modificărilor intervenite în acordarea serviciilor sociale;
- oportunităţii acordării altor servicii sociale;
- listei la nivel local cuprinzând furnizorii acreditaţi să acorde servicii sociale;
- regulamentelor de organizare și funcționare;
- de a participa la evaluarea serviciilor sociale primite şi la luarea deciziilor privind intervenţia socială care i se aplică, putând alege variante de intervenţie, dacă ele există;
- dreptul de a avea acces la propriul dosar;
- de a-şi exprima nemulţumirea cu privire la acordarea serviciilor sociale;
- să folosească baza tehnico-materială existentă în condițiile regulamentelor cantinei;
- să fie tratați cu respect și să nu fie supuși unor tratamente discriminatorii;
- să li se asigure confidențialitatea datelor și informațiilor personale în condițiile legii;
- la consiliere şi sprijin din partea personalului Direcției Publice de Asistență Socială în limitele competențelor acestora, pentru rezolvarea problemelor cu care se confruntă din punct de vedere social;
- la primirea oricăror informaţii necesare dezvoltării capacităților individuale pentru depășirea situației de nevoie socială.
BENEFICIARUL ARE URMĂTOARELE OBLIGAȚII:
- să participe activ în procesul de furnizare a serviciilor sociale;
- să furnizeze informaţii corecte cu privire la identitatea şi situaţia familială, medicală, economică şi socială şi să permită furnizorului de servicii sociale verificarea veridicităţii acestora;
- să respecte termenele şi clauzele stabilite în cadrul Contractului de acordare a serviciilor;
- să anunţe orice modificare intervenită în legătură cu situaţia sa personală pe parcursul acordării serviciilor sociale;
- să respecte regulamentele de ordine internă al furnizorului de servicii sociale (reguli de comportament, program, persoanele de contact, etc.);
- să respecte Regulamentul de Organizare și Funcționare și Regulamentul de Ordine Interioară ;
- să aibă un comportament civilizat față de personalul cantinei.
CONDIȚII DE ÎNCETARE A SERVICIILOR:
- beneficiarul sau familia acestuia nu mai îndeplinesc condițiile de eligibilitate;
- în cazul decesului beneficiarului;
- când se constată, prin ancheta socială sau alte mijloace, că beneficiarul nu se mai încadrează în condițiile legislației aflate în vigoare;
- expirarea duratei pentru care a fost încheiat contractul;
- acordul părților privind încetarea contractului;
- forța majoră, dacă este invocată;
- neprezentarea la cantina de ajutor social timp de trei zile consecutiv, fără notificarea furnizorului, atrage suspendarea contractului de furnizare a serviciilor sociale, pe baza unui referat întocmit de către personalul de specialitate care monitorizează acordarea serviciilor;
- neprezentarea nejustificată la cantina de ajutor social timp de zece zile consecutiv;
- în situația în care beneficiarul sau membrul familiei beneficiarului de serviciile cantinei de ajutor social apt de muncă absentează nemotivat în perioada programată, de la munca în folosul comunității;
- nerespectarea de către beneficiar a condițiilor contractuale;
- comportamentul inadecvat al beneficiarului față de personalul și bunurile cantinei;
- pentru cazul în care se constată că beneficiarii vând produsele primite;
- suspendarea sau retragerea licenței de funcționare a cantinei.