COMPARTIMENT ASISTENȚI COMUNITARI
- Componența compartimentului:
- 1 asistent medical comunitar;
- Date de contact: Str. Eroilor, nr. 40; Tel. 0254-241300,email: asistenta.sociala@orastie.info.ro; spasorastie@yahoo.com.
- Programul de lucru al asistentului medical comunitar
ZIUA |
INTERVALUL ORAR |
LOCAŢIA |
Luni |
7.30 - 09.30 |
birou |
09.30 – 15.30 |
teren |
|
Marţi |
7.30 - 09.30 |
birou |
09.30 – 15.30 |
teren |
|
Miercuri |
7.30 - 09.30 |
birou |
09.30 – 15.30 |
teren |
|
Joi |
7.30 - 09.30 |
birou |
09.30 – 17.00 |
teren |
|
Vineri |
7.30 - 09.30 |
birou |
09.30 – 14.00 |
teren |
- Principalele atribuții și competențe ale compartimentului:
- identificarea familiilor cu risc medico-social din cadrul comunităţii;
- determinarea nevoilor medico-sociale ale populaţiei cu risc;
- culegerea datelor despre starea de sănătate a familiilor din teritoriul unde îşi desfăşoară activitatea;
- stimularea de acţiuni destinate protejării sănătăţii;
- identificarea, urmărirea şi supravegherea medicală a gravidelor cu risc medico-social în colaborare cu medicul de familie şi cu asistenta din cadrul cabinetului medical individual, pentru asigurarea în familie a condiţiilor favorabile dezvoltării nou-născutului;
- efectuarea de vizite la domiciliul lăuzelor, recomandând măsurile necesare de protecţie a sănătăţii mamei şi a nou-născutului;
- colaborarea cu specialiştii din instutuţiile publice şi private pentru prevenirea abandonului în cazul unei probleme sociale;
- supravegherea în mod activ a stării de sănătate a sugarului şi a copilului mic;
- promovarea necesităţii de alăptare şi a practicilor corecte de nutriţie;
- îndrumarea persoanelor care au fost contaminate pentru controlul periodic;
- informarea medicului de familie cu privire la cazurile suspecte de boli transmisibile constatate cu ocazia activităţilor în teren;
- efectuarea vizitelor la domiciliul sugarilor cu risc medico – social trataţi la domiciliu şi urmărirea aplicării măsurilor terapeutice recomandate de medic;
- urmărirea şi supravegherea în mod activ a bolnavilor din evidenţa specială (TBC, HIV/SIDA, prematuri, anemici);
- identificarea persoanelor neînscrise pe listele medicilor de familie şi implicarea în activitatea de înscriere a acestora;
- urmărirea şi supravegherea activă a nou-născuţilor ale căror mame nu sunt pe listele medicilor de familie sau din zonele în care nu există medici de familie;
- identificarea şi notificarea autorităţilor competente a cazurilor de violenţă domestică, a cazurilor de abuz şi a altor situaţii care necesită intervenţia altor servicii decât cele care sunt de competenţa asistenţei medicale comunitare;
- îndeplinirea atribuţiilor specifice în ceea ce priveşte intervenţia în cazurile de violenţă domestică, în calitate de membru al echipei mobile;
- participarea la realizarea planului comun de intervenţie al echipei comunitare integrate/planului de servicii din perspectiva serviciilor de sănătate;
- asigurarea necesarului de servicii la domiciliul persoanelor cu dependenţă, în funcţie de caz şi de necesitate;
- desfăşurarea împreună cu alte servicii de profil a diferite acţiuni colective, pe teritoriul comunităţii: vaccinări, programe de screening populaţional, implementarea programelor naţionale de sănătate;
- derularea de programe privind aplicarea măsurilor de prevenire şi combatere a eventualelor focare de infecţii;
- derularea de acţiuni colective de informare pe diferite teme medicale şi de igienă privind combaterea acestora;
- propunerea de proiecte de finanţare privind acţiunile de promovare a igienei şi combaterea focarelor de infecţii;
- întocmirea evidenţei şi completarea documentelor utilizate în exercitarea atribuţiilor de serviciu, respectiv registre, fişe de planificare a vizitelor la domiciliu şi alte asemenea documente;
- organizarea activităţii de consiliere şi demonstraţii practice pentru diferite categorii populaţionale;
- asigurarea colaborării cu ONG – uri şi cu alte instituţii pentru realizarea programelor ce se adresează unor grupuri-ţintă (vârstnici, alcoolici, consumatori de droguri, persoane cu tulburări mintale şi de comportament);
- identificarea persoanelor de vârsta fertilă în vederea desfăşurării activităţilor de informare specifice domeniilor de planificare familială şi contracepţie;
- efectuarea activităţilor de educaţie pentru sănătate în vederea adoptării unui stil de viaţă sănătos;
- îmbunătăţirea nivelului cunoştinţelor profesionale prin studiu individual sau alte forme de educaţie continuă;
- participarea la instruirile pe probleme de medicină şi igienă, precum şi pe probleme sanitaro-antiepidemice, organizate de direcţia de sănătate publică judeţeană;
- participarea la aplicarea măsurilor de prevenire şi combatere a eventualelor focare de infecţii;
- anunţarea medicului de familie sau a serviciului judeţean de ambulanţă, atunci când identifică în teren un membru al comunităţii aflat într-o stare medicală de urgenţă;
- identificarea şi notificarea autorităţilor competente a cazurilor de violenţă domestică, a cazurilor de abuz şi a altor situaţii care necesită intervenţia altor servicii decât cele care sunt de competenţa asistenţei medicale comunitare.