COMPARTIMENT MONITORIZARE, ANALIZĂ STATISTICĂ,
INDICATORI DE ASISTENȚĂ SOCIALĂ ȘI INCLUZIUNE SOCIALĂ, STRATEGII,
PROGRAME ȘI PROIECTE ÎN DOMENIUL ASISTENȚEI SOCIALE ȘI RELAȚIA
CU ASOCIAȚIILE ȘI FUNDAȚIILE
- Componența compartimentului:
- 2 inspectori
- Principalele atribuții și competențe ale compartimentului:
- Elaborează documentele stabilite de prevederile legii privind acreditarea şi licenţierea serviciilor;
- Elaborează documentele stabilite de prevederile legii privind autorizațiile sanitare;
- Colectează, prelucrează şi administrează datele şi informaţiile privind beneficiarii, furnizorii publici şi privaţi şi serviciile administrate de aceştia;
- Elaborează, în concordanţă cu strategiile naţionale şi judeţene, precum şi cu nevoile locale identificate, strategia locală de dezvoltare a serviciilor sociale, pe termen mediu şi lung;
- Colaborează cu autoritățile administrației publice locale, instituții relevante în domeniul sociale și organizațiile neguvernamentale pentru elaborarea și implementarea strategiei locale dezvoltare a serviciilor sociale;
- Realizează, în colaborare cu cei implicați, planurile anuale de implementare ale strategiei locale de dezvoltare a serviciilor sociale;
- Elaborează planurile anuale de acţiune privind serviciile sociale administrate şi finanţate din bugetul consiliului local care cuprind date detaliate privind numărul şi categoriile de beneficiari, serviciile sociale existente, serviciile sociale propuse pentru a fi înfiinţate, programul de contractare a serviciilor din fonduri publice, bugetul estimat şi sursele de finanţare;
- Iniţiază dezvoltarea parteneriatelor, proiectelor şi programelor care au ca scop dezvoltarea serviciilor sociale, creşterea calităţii vieţii persoanelor și familiilor vulnerabile din comunitate;
- Colaborează cu ONG- uri, unități de cult sau persoane fizice și juridice, care desfășoară activități în domeniul protecției drepturilor copilului, în domeniul asistenței sociale pentru persoanele defavorizate, pentru persoanele vârstnice și pentru persoanele cu handicap;
- Colaborează cu Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Hunedoara, cu instituțiile publice de la nivel local în vederea încheierii de parteneriate pentru dezvoltarea serviciilor sociale la nivel local;
- Întocmește proiecte de hotărâri privind încheierea de Convenții de parteneriat între Direcția Publică de Asistență Socială Orăștie si O.N.G - uri locale care desfășoară activități în domeniul protecției sociale;
- Realizează demersurile necesare în vederea încheierii contractelor de voluntariat pentru persoane fizice, cetăţeni români sau străini, care doresc să presteze activităţi de voluntariat în cadrul Direcției;
- Fundamentează proiectele de dispoziții și proiectele hotărârilor pe care Direcția le supune spre aprobare Consiliului Local Orăștie, în domeniul său de activitate ;
- Colaborează cu celelalte compartimente din cadrul instituţiei, pentru îndeplinirea atribuţiilor;
- Elaborează standarde, proceduri, regulamente şi instrumente de lucru in conformitate cu reglementările legale in vigoare;
- Răspunde de buna desfăşurare şi la timp a raportărilor lunare, trimestriale, semestriale și anuale către instituțiile abilitate;
- Face parte din comisia privind reducerea marginalizării, creată la nivelul județean;
- Organizează acordarea drepturilor de asistenţă socială şi asigură gratuit consultanţă în domeniul asistenţei sociale, colaborând şi cu alte instituţii responsabile pentru a facilita accesul la alte drepturi;
- Identifică, evaluează şi propune măsuri de acordare de sprijin material şi financiar familiilor asupra drepturilor şi obligaţiilor acestora şi asupra serviciilor disponibile pe plan local şi a instituţiilor speciale;
- Evaluează situaţia socio - economică a persoanei, identifică nevoile şi resursele acesteia;
- Identifică persoanele vârstnice aflate în dificultate, elaborează documente pentru stabilirea măsurilor speciale de protecţie a acestora şi susţine în faţa organelor competente măsurile de protecţie propuse;
- Identifică persoanele cu handicap aflate în dificultate, elaborează documente pentru stabilirea măsurilor speciale de protecţie a acestora şi susţine în faţa organelor competente măsurile propuse;
- Asigură prin instrumente şi activităţi specifice, prevenirea şi combaterea situaţiilor care implică risc crescut de marginalizare şi excludere socială, cu prioritate a situaţiilor de urgenţă;
- Aplică măsuri şi le monitorizează conform gradului de risc respectând normele în vigoare, răspunde de buna întocmire şi monitorizare a anchetelor sociale, planurilor de servicii, managementului de caz;
- Organizează şi susţine dezvoltarea de servicii alternative de tip familial;
- Asigură relaţionarea cu diverse servicii specializate;
- Asigură consiliere şi informaţii privind problematica socială;
- Soluţionează în termenul prevăzut de lege corespondenţa repartizată;
- Compartimentul îndeplineşte şi alte atribuții stabilite prin lege sau alte acte normative, prin hotărâri ale consiliului local, dispoziții ale Primarului sau orice alte sarcini încredințate de șefii ierarhici superiori îndeosebi cele ce vizează activitatea Direcției Publice de Asistență Socială și răspunde de modul de îndeplinire a acestora.