Persoana se prezintă cu cel puțin 15 zile înainte de data expirării valabilității actului de identitate, prezentând următoarele documente:
1. Actul de identitate expirat;
2. Certificatul de naștere în original și xerocopie;
3. Certificatul de căsătorie în original și xerocopie (în cazul persoanelor casătorite sau văduve);
4. Hotărârea de divorț definitivă și irevocabilș, original și xerocopie (în cazul persoanelor divorțate);
5. Certificatul de deces al soțului/soției în original și xerocopie (în cazul persoanelor văduve);
6. Certificatele de naștere ale copiilor sub 14 ani care locuiesc împreună cu solicitantul în original și xerocopii;
7. Actul cu care se face dovada spațiului de locuit în original și xerocopie. În cazul în care spațiul de locuit nu aparține solicitantului, prezența proprietarilor este obligatorie, pentru a completa, pe verso-ul cererii, rubrica "Consimțământul titularului spațiului de locuit" ;
8. Chitanța reprezentând taxa de emitere a cărții de identitate de la Casieria Primăriei municipiului Orăştie în valoare de 7 LEI;
9. Cerere pentru eliberarea Actului de Identitate (care se primește de la ghișeu și se completează pe loc).
10. Cartea de alegător (pentru persoanele care dețin carte de identitate);