ACORDAREA AJUTOARELOR DE URGENŢĂ ȘI DE ÎNMORMÂNTARE
- Ajutoarele de urgenţă şi ajutoarele de înmormântare se acordă în baza Legii nr. 196/2016 privind venitul minim de incluziune, cu modificările şi completările ulterioare.
- Ajutorul de înmormântare se acordă în cazul decesului unei persoane din familia beneficiară de venit minim de incluziune, al persoanei singure beneficiare de venit minim de incluziune sau al persoanei fără adăpost și fără aparținători prin acoperirea unei părți din cheltuielile cu înmormântarea.
ACTE NECESARE pentru acordarea ajutorului de înmormântare:
- cerere - tip - Descarcă formularul (DPAS_cerere tip_ ajutor_inmormantare) - timp necesar de completare ~ 6 min;
- certificatul de deces, în original şi în copie;
- actul de identitate al solicitantului;
- acte de stare civilă ale solicitantului din care să rezulte relaţia de rudenie cu decedatul sau, după caz, acte care atestă calitatea de moştenitor, tutore, curator;
- dovezi privind suportarea cheltuielilor cu înmormântarea.
- Ajutor de urgență - cerere - tip - Descarcă formularul (DPAS_cerere tip_ ajutor_urgenta) - timp necesar de completare ~ 8 min.
DOCUMENTE NECESARE - Descarca documentul (DPAS _Documente necesare_cerere ajutor de urgenta)