- declaraţie fiscală pentru stabilirea impozitului /taxei pe clădirile rezidenţiale /nerezidenţiale /cu destinaţie mixtă aflate în proprietatea persoanelor juridice (2 exemplare originale);
- declaraţie pe propria răspundere, dacă aceasta este utilizată în scop rezidenţial (original), cunoscând prevederile legii penale privind falsul în înscrisuri, ce va cuprinde menţiunile prevăzute la punctul 6, Titlul IX din Hotărârea Guvernului nr. 1/2016 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 227/2015 privind Codul Fiscal, cu modificările şi completările ulterioare, însoţită de documente justificative, din care să reiasă destinaţia clădirii, respectiv: contractele de închiriere, contractele de comodat sau orice alte documente relevante (fotocopie);
- actul de dobândire al clădirii, care poate fi:
- contract de vânzare – cumpărare;
- contract de schimb;
- act de donaţie;
- act de dare în plată;
- act de adjudecare;
- hotarare judecătorească, rămasă definitivă şi irevocabilă /definitivă şi executorie;
- în cazul fuziunilor/divizărilor: Proiectul de fuziune/divizare, Hotărârea Adunării Generale ori a Consiliului de administraţie, respectiv directoratului, prin care se aprobă operaţiunea, înscrisuri întocmite pentru fiecare societate în parte, Protocolul de predare-primire al bunurilor, Încheierea pronunţată în şedinţă publică, prin care se dispune înregistrarea în Registrul Comerţului a menţiunilor cu privire la modificările sus menţionate, Certificatul de înregistrare menţiuni, după caz - Certificatul de radiere - înscrisuri depuse/eliberate la/de către Oficiul Naţional al Registrului Comerţului, privitor la fuziune/divizare;
- autorizaţia de construire (pentru construcţiile noi - copie);
- procesul verbal de receptie la terminarea lucrarilor, fişa analitică a contului 231 (imobilizări în curs şi balanţa de verificare aferentă lunii înregistrării în evidenţa contabilă a valorii clădirii;
- documentul prin care se atribuie în concesiune /închiriere /administrare /folosinţă o clădire, proprietate publică sau privată a statului, ori a unităţilor administrativ-teritoriale, (fotocopie) însoţită de adeverinţă eliberată de instituţia ce deţine clădirea, din care să reiasă valoarea clădirii/spaţiului din clădire deţinut în folosinţă precum şi data reevaluărilor aferente cladirii ce face obiectul declarării, pentru întreaga perioadă de derulare a contractului/contractelor de închiriere/concesionare (fotocopie);
- extras de carte funciară;
- codul unic de înregistrare (fotocopie);
- împuternicire şi copie de pe actul de identitate, al persoanei delegate să depună documentele sus menţionate.
Notă:
- În cazuri specifice pot fi solicitate şi alte înscrisuri, care să ateste veridicitatea şi/sau să clarifice unele stări de fapt.
- Toate documentele prezentate în fotocopie se certifică pentru conformitate cu originalul.
- Depunerea declaraţiilor fiscale, reprezintă o obligaţie şi în cazul persoanelor care beneficiază de scutiri sau reduceri de la plata impozitului sau a taxei.