- declaraţie fiscală pentru stabilirea impozitului /taxei pe clădirile rezidenţiale /nerezidentiale /cu destinaţie mixtă, aflate în proprietatea persoanelor fizice
- actul de dobândire al imobilului (fotocopie), care poate fi:
- contract de vânzare-cumpărare;
- contract de schimb;
- contract de donaţie;
- certificat de moştenitor;
- hotărâri judecătoreşti (legalizate cu menţiunea definitivă şi irevocabilă);
- proces verbal de licitaţie;
- act de adjudecare;
- proces verbal de recepţie a lucrărilor;
- schiţe imobil/cadastru şi întăbulare;
- certificat de nomenclatură stradală eliberat de Primăria Municipiului Orăştie (clădiri noi);
- autorizaţia de construire, privind schimbarea de destinaţie a clădirii (dacă este cazul);
- extrasul de carte funciară;
- viza de la Registrul Agricol prin care se face dovada înscrierii imobilului în registrul agricol;
- actul de identitate al contribuabilului: C.I./B.I/N.I.F/C.U.I. (fotocopie);
- actul de identitate al împuternicitului (fotocopie);
- împuternicire în original sau fotocopie legalizată.
În cazul clădirilor nerezidenţiale, pe lângă declaraţia fiscală vor fi depuse următoarele documente, după caz:
- contract de închiriere /comodat (copie);
- documente din care rezultă valoarea de impunere, care pot fi:
- raport de evaluare întocmit de un evaluator autorizat în conformitate cu standardele de evaluare a bunurilor aflate în vigoare la data evaluării care să reflecte valoarea clădirii la data de 31 decembrie a anului anterior anului de referinţă (dacă este cazul);
- proces verbal de recepţie cu valoarea finală a lucrărilor de construcţii (în cazul clădirilor noi, construite în ultimii 5 ani anteriori anului de referinţă - copie - dacă este cazul);
- actul prin care se transferă dreptul de proprietate, în cazul clădirilor dobândite în ultimii 5 ani anteriori anului de referinţă - în copie (dacă este cazul);
- actul de identitate al contribuabilului: C.I./B.I/N.I.F/C.U.I. (fotocopie);
- actul de identitate al împuternicitului (fotocopie);
- împuternicire în original sau fotocopie legalizată.
Pentru clădirile cu destinaţie mixtă, pe lângă declaraţia fiscală vor fi depuse următoarele documente, după caz:
- contract de închiriere/comodat în care se precizează suprafaţa transmisă pentru desfăşurarea activităţii economice (copie);
- documente din care rezultă valoarea de impunere, care pot fi:
- raport de evaluare întocmit de un evaluator autorizat în conformitate cu standardele de evaluare a bunurilor aflate în vigoare la data evaluării care să reflecte valoarea clădirii la data de 31 decembrie a anului anterior anului de referinţă în copie (dacă este cazul);
- proces verbal de recepţie cu valoarea finală a lucrarilor de construcţii (în cazul clădirilor noi, construite în ultimii 5 ani anteriori anului de referinţă – dacă este cazul)
- actul prin care se transferă dreptul de proprietate, în cazul clădirilor dobândite în ultimii 5 ani anteriori anului de referinţă - în copie (dacă este cazul);
- actul de identitate al contribuabilului: C.I./B.I/N.I.F/C.U.I. (fotocopie);
- actul de identitate al împuternicitului (fotocopie);
- împuternicire în original sau fotocopie legalizată.