COMPARTIMENT AUTORITATE TUTELARĂ
Componența compartimentului:
- 1 Inspector;
Compartimentul de autoritate tutelară are următoarele atribuții:
- la solicitarea instanţei de judecată, întocmeşte lucrările necesare în cauzele privind tutela și curatela pentru minori şi majori, în cazurile prevăzute de lege;
- la solicitarea notarului public întocmește referat privind numirea curatorului special care îl asistă sau reprezintă pe minor respectiv îl reprezintă pe bolnavul pus sub interdicție judecătorească la încheierea actelor de dispoziție sau la dezbaterea procedurii succesorale;
- ține evidența dosarelor de tutelă minor şi tutelă bolnav pus sub interdicţie, îndeplinește atribuții referitoare la exercitarea tutelei cu privire la bunurile minorului și ale bolnavului pus sub interdicție judecătorească sau după caz cu privire la supravegherea modului în care tutorele administrează bunurile minorului sau ale bolnavului pus sub interdicție judecătorească;
- întocmeşte anchete psihosociale solicitate de către biroul notarial, privind desfacerea căsătoriei prin divorţ, stabilirea locuinţei minorilor şi exercitarea autorităţii părinteşti;
- întocmeşte anchete psihosociale în dosarele aflate pe rolul instanţelor de judecată, privind divorţul , stabilirea locuinţei minorilor , exercitarea autorităţii părinteşti cu privire la aceştia, stabilirea contribuţiei de întreţinere, tăgada paternităţii, stabilirea paternităţii, încuviinţarea purtării numelui, modificare măsuri luate faţă de un minor prin sentinţa judecătorească, etc. ;
- monitorizarea modului în care este pusă în aplicare măsura tutelei;
- rezolvarea solicitărilor instanţelor de judecată, organelor de poliţie, organelor de cercetare penală, instituţiilor de ocrotire, unităţilor şcolare cât şi a spitalelor de psihiatrie;
- asistă la audierea minorilor, la solicitarea Poliţiei şi a Parchetului;
- monitorizează activitatea tutorilor şi curatorilor;
- asistă persoana vârstnică, la cererea acesteia sau din oficiu, după caz, în vederea încheierii oricărui act translativ de proprietate, având ca obiect bunuri proprii, în scopul întreținerii și îngrijirii sale;
- primirea, verificarea şi instrumentarea cererilor privind acordarea următoarelor prestaţii :- alocaţia de stat;
- alocația de stat (Uniunea Europeană);
- întocmirea anchetei sociale pentru Comisia de Expertiză Medicală – încadrare sau reîncadrare în grad de handicap;
- indemnizaţia lunară pentru creşterea copilului;
- acordarea stimulentului de inserție;
- acordarea indemnizaţiei lunare pentru creşterea copilului cu dizabilitate (de la 3 la 7 ani);
- acordare sprijin lunar;
- indemnizația lunară pentru creșterea copilului cu dizabilitate (2 – 3 ani);
- solicitare prelungire acordare acordare indemnizație lunară pentru creșterea copilului cu dizabilitate (2 – 3 ani);
- stimulent de inserție pentru copilul cu dizabilitate (3 – 4) ani;
- suprapunere, prelungirea concediului cu următorul copil.
- îndeplineşte orice alte atribuţii prevăzute de lege sau, după caz, stabilite prin hotărâre a consiliului local și/sau la dispoziția expresa a directorului executiv, care, prin natura lor, în conformitate cu prevederile legale în vigoare, sunt de competenţa sau se încadrează în obiectul şi atribuţiile compartimentului.