R O M Â N I A
JUDEŢUL DOLJ
PRIMĂRIA MUNICIPIULUI CRAIOVA
Nr. 60572 din

CERTIFICAT DE URBANISM
Nr. 437 din 10.03.2025

În scopul: - amplasare constructie provizorie cu destinatia de spatiu alimentatie publică parter, firmă luminosă - cu caracter provizoriu durata de amplasare 10 ani

Ca urmare a Cererii adresate de (1) *************
cu domiciliul (2) în judeţul , , satul , sectorul , cod poştal , , nr. , bl.  , sc. , et. , ap. , telefon/fax , e-mail înregistrată la nr. 60572  din  24/02/2025
pentru imobilul teren si/sau constructii situat în judeţul Dolj , Municipiul Craiova, satul - sector - cod poştal -, Strada Henri Coanda, nr. 62 L, bl. -, sc. -, et. -, ap.-, sau identificat prin (3)
plan de situaţie, număr cadastral:210008/1/1
în temeiul reglementărilor Documentaţiei de urbanism nr.- faza P.U.G. , aprobată prin Hotărârea Consiliului Judeţean/Local Craiova
nr. 23/2000, 554/2023
în conformitate cu prevederile Legii nr. 50/1991, privind autorizarea executării lucrărilor de construcţii, republicata, cu modificările si completările ulterioare,

SE CERTIFICĂ:


1. REGIMUL JURIDIC
Teren intravilan proprietate privată in indiviziune a numitilor:Stănică Ionel cotă actuală 1/2 dobandită prin conventie in cota de 1/8 dobandita prin succesiune; Lupescu Oana Gabriela in cota de 3/16 dobandita prin succesiune; Martina Elena Alina in cota de 3/16 dobandita prin sucesiune - conform C.F. nr. 205581/04.02.2025.

2. REGIMUL ECONOMIC
Folosinta actuală a terenului - curţi construcţii Destinaţia după P.U.G. - zonă cu functiuni complexe de interes public si servicii de interes general Suprafata terenului - 250,00 mp din acte si din măsurători
FP-39-04, ver05

3. REGIMUL TEHNIC
Conform PUG aprobat cu HCL nr. 23/2000 şi prelungire valabilitate cu HCL nr. 554/2023-UTR LI 8, imobilul este situate in zonă cu functiuni complexe de interes public si servicii de interes general cu POTmax.=70%, CUT- în functie de regimul de inaltime, dar nu mai mare de CUTmax=4 cf. Legii 350/2001 - cf. P.U.G. cu retrageri pentru construire si pentru imprejmuire de min 11,50 ml sect. 2 din axul propus al str. Henri Coanda. Functiunile complem. admise ale zonei sunt: institutii publice si servicii; sp. verzi amenajate; accese pietonale si carosabile, parcaje, garaje; retele tehnico-edilitare si constructii aferente. Autorizarea executarii constructiilor se face cu respectarea inaltimii medii a cladirilor invecinate si a caracterului zonei, fara ca diferenta de inaltime sa depaseasca cu mai mult de doua niveluri cladirile imediat invecinate. Autorizarea executarii constructiilor este permisa numai daca aspectul lor exterior nu contravine functiunii acestora si nu depreciaza aspectul general al zonei. Autorizarea executarii constructiilor care, prin conf, volumetrie si aspect exterior, intra in contradictie cu aspectul gen. al zonei si depreciaza valorile general acceptate ale urbanismului si arhitecturii, este interzisa. Se propune - amplasare constructie provizorie cu destinatia de spatiu alimentatie publica parter, firmă luminosă - cu caracter provizoriu durata de amplasare 10 ani cu P.O.T. propus = 41,57% si C.U.T. propus = 0,41. Conditii: Se va prezenta plan de situatie pe suport topo vizat de O.C.P.I. cu situatia existenta si propusa cu, constructiile invecinate, functiunile acestora cu distantele pana la acestea si regimul lor de inaltime; Respectarea retragerilor pentru construire si pentru imprejmuire de min 11,50 ml sect. 2 din axul propus al str. Henri Coanda; Construcţia va avea caracter provizoriu si va fi desfiinţată prin grija si pe cheltuiala beneficiarului în termen de 30 de zile de la sesizarea în scris în funcţie de necesităţile din zonă fără a solicita despăgubiri; Se va respecta Codul Civil pe limita de proprietate privind servitutea de vedere și picatura la streasina; Amenajare platforma de gunoi în incinta proprietății. Scurgerea apelor pluviale se vor face in incinta proprietatii. Se vor amenaja spatii verzi si plantate conform R.G.U. Se vor asigura locuri de parcare exclusiv în incinta conform R.L.U. aprobat cu H.C.L. nr. 489/2021; Se vor respecta prevederile R.L.U. aprobat cu H.C.L. nr. 505/2011 - privind fatadele si cromatica cladirilor, modificat prin H.C.L. nr. 304/2015; Se va respecta varaianta 1 sau 2 din Hotararea nr. 37/2025 privind modificarea si completarea Regulamentului de Urbanism priv. conditiile de amplasare a c-tiilor cu caracter provizoriu pt. desfasurarea activitatilor de comert stradal pe raza municipului Craiova. Acordul autentificat al vecinilor direct afectaţi de construire la o distanţă mai mică sau de 60 cm faţă de limita de proprietate, conform prevederilor Codului Civil inclusiv pentru realiazare finisaje exterioare; Bransamentele/racordurile la utilitati se vor realiza conform art. 11, alin.7) litera e, din Legea nr. 50/1991, republicată in baza acordului/autorizatiei administratorului drumului; Se vor respecta conditiile din Regulamentul local privind conditiile de amplasare a constructiilor cu caracter provizoriu pentru desfasurarea activitatilor de comert stradal pe raza minicipiului Craiova, precum si una din variante, conform H.C.L. nr. 846/2013; Stationarea mijloacelor de aprovizionare nu va afecta circulatia auto și pietonală din zona. Firma se va amplasa cu litere volumetrice direct pe fatada, neluminoase sau iluminate indirect si va face referire doar la societatea si activitatea ce se desfasoara in interiorul imobilului si nu va avea semnale sonore si lumina intermitenta. Prezentare detaliu de prindere-sectiune intocmit de specialisti conf legii, dimensiunile si obiectul reclamei, pozitia acesteia pe suprafata proprietatii. Se va respecta Regulamentul privind amplasarea şi autorizarea mijloacelor de publicitate pentru municipiul Craiova aprobat cu H.C.L. nr. 845/2013, art. 55 şi 56, completata cu HCL nr. 305/2015 si modificata cu HCL nr. 517/2017. In memoriul tehnic se vor preciza dimensiunile firmei, ambele feţe (dacă este cazul), obiectul reclamei si pozitionarea acesteia pe fatada. La faza de AC prezentati: Titlul de proprietate si contract inchiriere în copie conform cu originalul; Incheiere de intabulare; Fisa bunului imobil; Extras CF actualizat cu radierea sarcinii; CNS; Referatele de verificare a proiectului la exigentele stabilite de proiectant, intocmite de specialisti autorizati;Se poate construi numai in baza avizelor fav ale deţinătorilor de utilitti din zonă si cu respectarea cond din acestea. Situatia existentă si prop simulare foto. Acordul autentificat al coindivizarilor.
Prezentul certificat de urbanism poate fi utilizat în scopul declarat(4) pentru
- amplasare constructie provizorie cu destinatia de spatiu alimentatie publică parter, firmă luminosă - cu caracter provizoriu durata de amplasare 10 ani
4) Scopul emiterii certificatului de urbanism conform precizării solicitantului, formulată în cerere.

Certificatul de urbanism nu ţine loc de autorizaţie de construire/desfiinţare
şi nu conferă dreptul de a executa lucrări de construcţii

4.OBLIGAŢII ALE TITULARULUI CERTIFICATULUI DE URBANISM:

În scopul elaborării documentaţiei pentru autorizarea executării lucrărilor de construcţii - de construire/de desfiinţare - solicitantul se va adresa autorităţii competente pentru protecţia mediului:

Agentia pentru Protecția Mediului Dolj. Adresa: str. Petru Rares, nr.1

În aplicarea Directivei Consiliului 85/337/CEE (Directiva EIA) privind evaluarea efectelor anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, modificată prin Directiva Consiliului 97/11/CE şi prin Directiva Consiliului şi Parlamentului European 2003/35/CE privind participarea publicului la elaborarea anumitor planuri şi programe în legătură cu mediul şi modificarea, cu privire la participarea publicului şi accesul la justiţie, a Directivei 85/337/CEE şi a Directivei 96/61/CE, prin certificatul de urbanism se comunică solicitantului obligaţia de a contacta autoritatea teritorialã de mediu pentru ca aceasta să analizeze şi să decidă, după caz, încadrarea / neîncadrarea proiectului investiţiei publice/private în lista proiectelor supuse evaluării impactului asupra mediului.

În aplicarea prevederilor Directivei Consiliului 85/337/CEE, procedura de emitere a acordului de mediu se desfăşoară după emiterea Certificatului de urbanism, anterior depunerii documentaţiei pentru autorizarea executării lucrărilor de construcţii la autoritatea administraţiei publice competente.

În vederea satisfacerii cerinţelor cu privire la procedura de emitere a acordului de mediu autoritatea competentă pentru protecţia mediului stabileşte mecanismul asigurării consultării publice, centralizării opţiunilor publicului şi formulării unui punct de vedere oficial cu privire la realizarea investiţiei în acord cu rezultatele consultării publice.

În aceste condiţii:

După primirea prezentului Certificat de urbanism, Titularul are obligaţia de a se prezenta la autoritatea competentă pentru protecţia mediului în vederea evaluării iniţiale a investiţiei şi stabilirii necesităţii evaluării efectelor acesteia asupra mediului. În urma evaluării iniţiale a investiţiei se va emite actul administrativ al autorităţii competente pentru protecţia mediului.
În situaţia în care autoritatea competentă pentru protecţia mediului stabileşte necesitatea evaluării efectelor investiţiei asupra mediului, solicitantul are obligaţia de a notifica acest fapt autorităţii administraţiei publice competente cu privire la menţinerea cererii pentru autorizarea executării lucrărilor de construcţii.
În situaţia în care, după emiterea Certificatului de urbanism ori pe parcursul derulării procedurii de evaluare a efectelor investiţiei asupra mediului solicitantul renunţă la intenţia de realizare a investiţiei, acesta are obligaţia de a notifica acest fapt autorităţii administraţiei publice competente.

ÎNTOCMIT
Violeta Barcan


5. CEREREA DE EMITERE A AUTORIZAŢIEI DE CONSTRUIRE/DESFINŢARE va fi însoţită de următoarele documente:
a) certificatul de urbanism b) dovada titlului asupra imobilului, teren şi/sau construcţii, sau, după caz, extrasul de plan cadastral actualizat la zi şi extrasul de carte funciară de informare actualizat la zi, în cazul în care legea nu dispune altfel (copie legalizată);
c) documentaţia tehnică - D.T., după caz:

[ x ] D.T.A.C.[ x ] D.T.O.E.
[ x ] Copie D.T. pentru acordul/autorizaţia administratorului drumului pentru branşamente/racorduri excutate pe domeniul public la infrastructura tehnico-edilitară existentă în zonă

d) avizele şi acordurile stabilite prin certificatul de urbanism:
d.1. avize şi acorduri privind utilităţile urbane şi infrastructura:

Alte avize/acorduri:
[ x ] alimentare cu apă- Compania de Apa Oltenia[ x ] gaze naturale- ENGIE - Distrigaz Sud Retele
[ x ] canalizare- Compania de Apa Oltenia
[ x ] alimentare cu energie electrica- CEZ - Distributie Energie Oltenia
[ x ] Politia Rutiera
[ x ] Acord autentificat al proprietarilor perimetral afectati de functiune[ x ] RCS&RDS
d. 2.avize şi acorduri privind:

[ x ] sanatatea populatiei

d.3.avizele/acordurile specifice ale administraţiei publice centrale şi/sau ale serviciilor descentralizate ale acestora:
Aviz Comisia de Sistematizare din cadrul P.M.C.
d.4.Studii de specialitate:
Studiu geotehnic; Studiu privind posibilitatea utilizarii unor sisteme alternative de eficienta ridicata, conform O.G. nr.13/2016.
e) actul administrativ al autorităţii competente pentru protecţia mediului;
f) dovada privind achitarea taxelor legale.
Documente de plată ale urmatoarelor taxe (copie):
taxa de autorizare formular

Prezentul certificat de urbanism are valabilitatea de 12 luni de la data emiterii.
PRIMAR,


SECRETAR GENERAL,
Nicoleta Miulescu


ARHITECT ŞEF,
Alexandru Victor Sertis


Achitat taxa de 9 lei, conform chitanţei nr din
Prezentul certificat de urbanism a fost transmis solicitantului DIRECT la data de
ŞEF SERVICIUL URBANISM ŞI NOMENCLATURA URBANĂ
Ștefan Florescu
ÎNTOCMIT
Violeta Barcan

În conformitate cu prevederile legii nr.50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcţii, cu modificările şi completările ulterioare

se prelungeşte valabilitatea
Certificatului de urbanism

de la data de până la data de

După această dată, o nouă prelungire a valabilitaţii nu este posibilă, solicitantul urmând să obţină, în condiţiile legii, un alt certificat de urbanism.
PRIMAR,


SECRETAR GENERAL,

ARHITECT ŞEF,


Data prelungirii valabilităţii .

Achitat taxa de lei, conform chitanţei nr. din
Transmis solicitantului la data de